LA MESSA DIMENTICATA di Goldfinger

OPINIONI

65
435
Foto di roberto bosi da Pixabay

ARTICOLO OFFERTO DA CIRELLI CRISTIAN TINTEGGIATURE TRAVAGLIATO BRESCIA TEL 333.3523256  https://www.facebook.com/Cirelli-Cristian-Tinteggiature-718073821722326/

Una delle decisioni prese dal Governo italiano che francamente da cattolico praticante mi lascia l’amaro in bocca, anzi a dire il vero mi lascia la bocca amarissima con sentori di zolfo e di bruciato, è il fatto di aver deciso nella fase di riapertura progressiva delle attività produttive, l’apertura di ogni settore commerciale ed industriale ma di essersi “dimenticati” delle messe. A mia opinione sono state prese delle decisioni come se il credo cristiano fosse un optional, come fosse magari una forma di superstiziosa di comportamento. E’ stato pensato a tutto fuorchè al ripristino della messa. Se ne saranno davvero scordati i nostri leader politici oppure…. oppure si tratta di una tattica per poter sferrare l’ennesimo pugno nel fianco ancora una volta al cristianesimo, alla chiesa e quindi a Cristo stesso? Dopotutto proprio in questi ultimi anni abbiamo potuto vedere una corsa all’approvazione di numerose leggi  anticristiane.

Foto di S. Hermann & F. Richter da Pixabay

Chi sono coloro che le hanno approvate se non i nostri delegati ? Se così non fosse queste leggi non sarebbero divenute tali. Si tratta di leggi come l’aborto, la morte assistita, l’eutanasia che passo dopo passo cerca di farsi strada. Tutte leggi legittime se viste da un’ angolazione prettamente umana ma assolutamente inique se viste dalla luce di Cristo, da un’ angolazione cristiana. Non è una novità la strada nella quale l’umanità abbia voluto tristemente avventurarsi, almeno in Europa. Previde questo fatto il grande e lungimirante Papa Giovanni Paolo II ma non solo, anche la madre della chiesa, Maria, che negli ultimi messaggi dati ai veggenti di Madjugorje afferma che satana oggi regni. Mai la madre della chiesa delegata da Cristo sotto la croce affermò che satana regni. In passato disse che satana è forte, disse che satana vuole distruggere l’umanità ed il pianeta su cui vive. In pratica la Madonna in passato volle mettere in guardia l’intero genere umano sui rischi che avrebbe portato avventurarsi su una strada come quella intrapresa ma oggi tutto appare esasperato ed in uno degli ultimi messaggi la madre di Cristo afferma nientemeno il fatto che satana regni. Che il demonio oggi regni nel mondo un occhio attento lo può notare fra le pieghe della quotidianità, fra la decadenza e la follia che ogni giorno aumenta nel mondo intero, fra la cupidigia di certi uomini di potere e l’egoismo generalizzato della società.

Foto di Comfreak da Pixabay

Comunque sia credo proprio che la partona e protettrice della nostra chiesa abbia ragione: satana purtroppo regna nel mondo odierno. Sono certo che la creatura maligna possa regnare ancora per poco tempo dato che Dio non gli darà certamente ancora molto spazio per poter agire, tuttavia nel poco tempo che gli resta di danni ne farà certamente e questo virus che a mio parere non è comparso dal nulla anche se le notizie ufficiali vogliono farlo credere, sarei più propenso a credere all’ipotesi che potrebbe essere sfuggito per cause particolari dal laboratorio di Wuhan, farebbe parte di quanto il maligno sia disposto a fare pur di ferire l’intera umanità ed il pianeta sulla quale essa vive, mandando a compimento almeno in parte gli avvertimenti della protettrice della chiesa di Cristo. Credo che l’essersi “dimenticati” dell’apertura delle messe sia magari una piccola cosa se vista con un occhio umano ma se guardassimo con uno sguardo cristiano credo che sia un fatto molto grave. Mai come in questo momento il mondo avrebbe bisogno di preghiera e di comunione e guarda caso in questo periodo tanto delicato non è più stato possibile accedere alla messa, accostarsi alla santa comunione ed alla confessione (per la felicità che colui che oggi regna). Non è stato possibile neppure svolgere i funerali per i propri numerosi defunti se non in forma limitata. Posso capire che si possa fare dei sacrifici in caso d’emergenza ma ora che tutto procede verso un’apertura tutto mi lascia pensare ad una strategia anticristiana appositamente studiata.

Foto di roberto bosi da Pixabay

Avrebbe fatto bene la CEI a ricordare al nostro Premier dell’apertura delle messe, dopotutto a mia opinione in chiesa i fedeli rischino il contagio molto meno che nei bar e molto meno che nei ristoranti. Semmai il segno della pace ce lo augureremo in un altro modo, senza darci la mano. Le chiese sono talmente grandi che per quanto riguarda la distanza fra soggetto e soggetto non è certo impossibile tenerla. I parroci sono certamente molto organizzati nella gestione delle celebrazioni che son certo sapranno far rispettare le regole anti contagio eppure, sulle messe si sono forse “dimenticati”. Mi stupisco per il fatto che il Santo Padre non sia intervenuto energicamente su questa questione ma abbia consigliato obbedienza alle regole. Forse il nostro Papa non ha capito che a carte persone la verità va urlata e magari avvicinandosi agli orecchi altrimenti non sentono o quantomeno fanno finta di non sentire. Ricordiamoci tutti che Gesù Cristo, il Messia, non fu molto accondiscendente con gli uomini di potere tanto che lo crocifissero, tuttavia portò la verità fino in fondo e nel suo caso a rischio della vita. Forse sarebbe opportuno ma questa naturalmente è una mia opinione, che la chiesa di oggi si schierasse una volta per tutte verso la verità

Foto di Sérgio Alexandre de Carvalho da Pixabay

come d’ altra parte hanno fatto negli scorsi giorni i Vescovi italiani in merito all’ apertura delle messe. Solamente se la chiesa riuscirà ad essere più incisiva, potrà aiutare in modo attivo il proprio Maestro nella realizzazione del regno di Dio. Per concludere ricordo che comunque nonostante tutto Cristo proteggerà la propria chiesa fino alla fine del mondo quindi essa non avrà davvero mai nulla da temere, tuttavia penso anche che comunque sia una parte del lavoro spetti comunque anche a noi. 

Goldfinger
Author: Goldfinger

Goldfinger è un giornalista specializzato in misteri, opinioni politiche, religione, etica e società ha uno stile talvolta piuttosto controverso nelle opinioni, diciamo che in genere è “ fuori dal coro”, fuori dagli schemi tradizionali

0 Condivisioni

65 COMMENTS

  1. I just want to mention I’m all new to weblog and seriously enjoyed you’re page. Most likely I’m want to bookmark your site . You really have fantastic well written articles. Bless you for sharing with us your webpage.

  2. I’d like to thank you for the efforts you have put in penning this site. I’m hoping to see the same high-grade blog posts by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal blog now 😉

  3. Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. It’s always helpful to read through content from other writers and use something from other websites.

  4. Right here is the perfect web site for everyone who hopes to understand this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I really would want to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic that has been written about for years. Excellent stuff, just wonderful.

  5. Having read this I thought it was rather informative. I appreciate you finding the time and effort to put this article together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile.

  6. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that
    it is truly informative. I am going to watch out for brussels.
    I will be grateful if you continue this in future.
    Lots of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  7. I have to thank you for the efforts you have put in penning this site. I really hope to see the same high-grade blog posts from you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site now 😉

  8. I enjoy, result in I discovered just what I was taking a look for.
    You have ended my four day lengthy hunt! God Bless you man.
    Have a nice day. Bye

  9. I’m amazed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s both equally educative and interesting, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The problem is something that too few folks are speaking intelligently about. Now i’m very happy that I stumbled across this in my search for something concerning this.

  10. You’re so awesome! I don’t suppose I have read anything like this before. So nice to discover somebody with unique thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that is required on the internet, someone with a bit of originality.

  11. An outstanding share! I have just forwarded
    this onto a colleague who was conducting a little homework
    on this. And he in fact bought me dinner because I stumbled upon it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!!
    But yeah, thanx for spending the time to talk about this topic
    here on your internet site.

  12. What i do not understood is if truth be told how you’re not really much more neatly-preferred than you might be right now. You are so intelligent. You understand therefore considerably relating to this subject, produced me in my view believe it from a lot of numerous angles. Its like women and men are not fascinated except it is something to accomplish with Lady gaga! Your individual stuffs great. Always take care of it up!

  13. Your style is unique compared to other people I have read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just book mark this page.

  14. What i don’t understood is in reality how you are now not really a lot more well-favored than you might be now. You are very intelligent. You realize therefore considerably on the subject of this matter, made me personally believe it from a lot of numerous angles. Its like men and women aren’t involved unless it’s something to do with Lady gaga! Your personal stuffs excellent. Always take care of it up!

  15. Aw, this was an exceptionally nice post. Taking a few minutes and actual effort to create a really good article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and don’t manage to get nearly anything done.

  16. I’m impressed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s both
    educative and engaging, and without a doubt, you have
    hit the nail on the head. The issue is something too few folks are speaking
    intelligently about. I am very happy I found this in my hunt for something concerning this.

  17. An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a coworker who had been doing a little research on this. And he in fact ordered me lunch due to the fact that I stumbled upon it for him… lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to discuss this issue here on your blog.

  18. Oh my goodness! Impressive article dude! Many thanks, However I am having issues with your RSS. I don’t know the reason why I cannot subscribe to it. Is there anybody else having the same RSS problems? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanx!

  19. Hello there! This post couldn’t be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I am going to send this article to him. Fairly certain he’ll have a good read. Many thanks for sharing!

  20. Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.|

  21. I must thank you for the efforts you have put in penning this website. I’m hoping to see the same high-grade content from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal blog now 😉

  22. Hey are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you require any html coding expertise to make your own blog? Any help would be really appreciated!|

  23. Heya i’m for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you aided me.|

  24. Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I may revisit yet again since i have book-marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

  25. I must thank you for the efforts you’ve put in penning this website. I’m hoping to check out the same high-grade content from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own website now 😉

  26. May I simply say what a relief to discover an individual who truly knows what they are talking about on the web. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. More people must look at this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular because you definitely have the gift.

  27. Aw, this was an extremely good post. Finding the time and actual effort to generate a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and never seem to get nearly anything done.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here